Aruküla Põhikool
Aruküla Põhikooli. Ökokratt 2009
„Müra pole muusika!“
Aeg: 20. 02. – 01. 06. 2009
Osavõtjad: I – IX klassi õpilased ja õpetajad
Projektijuht: Leena Möls
Eesmärk: Pöörata tähelepanu keskkonnamüra probleemi olemasolule meie ümber. Panna noori kuulama looduse hääli, õppida tundma loodust. Selgitada müra tähendust, selle kahjulikku mõju tervisele ja loodusele ning selle ennetamise võimalusi.
Aeg |
Tegevus/Üritus |
Sihtgrupp |
Läbiviijad |
20.02 |
Ökokrati
teema "Müra pole muusika" lahti mõtestamine ja arutlus. |
7. klass |
S. Okapuu |
06.03 |
Esimeste
kevadekuulutajate (õitsevad taimed, rändlinnud) tundma õppimine |
7.
klass |
S.
Okapuu |
27.03 |
Kevadeteemaliste
luuletuste/haikude luuletamine |
7.
klass |
S.
Okapuu |
31.03 |
Vestlus+arutelu teemal „Müra pole muusika!“ |
Õpilasesindus |
Huvijuht |
06.04 |
Linnulauluhommik. |
1.
– 4. klass |
Huvijuht
Klassijuhatajad |
06.
- 17.04 |
Joonistamine ja maalimine teemal: „Müra pole
muusika!“ |
5.
– 9. klass |
K.
Kuusk |
20.
– 24.04 |
Näitus valminud töödest |
1.
– 9. klass |
K. Kuusk |
07.04. |
Viktoriin
rändlindude ja kevadiste taimede teemal. |
7.
klass |
S.
Okapuu |
07.04 |
Diskussioon
teemal: „ Müra pole muusika“ Poster. |
7.
klass |
C.
Kaska |
07.04 |
Mürapillide meisterdamine,
tutvustus,
müraorkestri moodustamine
ja pala
mängimine.
|
4.a ja
4.b klass |
K.
Arusalu |
07.04 |
Tutvumine
H.Männi sõnamänguliste luuletustega, nende päheõppimise proov vaikuses ja
mürapillide
taustal.
|
4.b klass |
K.
Arusalu |
08.04 |
Vestlus teemal: Müra kahjulikkus, kuidas mürast hoiduda.
Piltide joonistamine müratekitajatest. |
2. klass |
K.
Jõks |
08.04 |
Klassidevaheline
viktoriin. |
5.
– 9. klass |
Direktor
Huvijuht |
09.04 |
Ökokrati teema
"Müra pole muusika" arutelu ja ideede pakkumine. |
6. klass |
L.
Möls |
13.04 |
Maalimine
teemal: Müra meie ümber. |
4.b
klass |
K. Arusalu |
14.04 |
Erinevate helide
äraarvamine (rühmadevaheline võistlus) Müra saatel luuletuse päheõppimine. |
4.a klass |
K.
Saupõld |
14.04 |
Osavõtt RMK
internetipõhisest Metsaviktoriinist |
7.
klass |
S.
Okapuu |
17.04 |
Luuletuse
õppimine vaikuses ja müras. |
1.
b klass |
A. Valvik |
20.04 |
Joonistus teemal
"Müra pole muusika" pliiats/õlipastell. |
4.a klass |
K.
Saupõld |
20.04 |
„Müra
pole muusika!“ joonistamine. |
1.
b klass |
A. Valvik |
22.04 |
6. klassi
seiklusmängude päev. |
6. klass |
L.
Möls |
28.04 |
Lühimatk
"Sinilillemäele" kevadisi taimi leidma ja linde kuulama. |
7.
klass |
S.
Okapuu |
28.04 |
Katsetamine. "Müra mõju
keskendumisvõimele". Õppisime algul luuletust pähe vaikuses ning pärast
tugevas müras. Osa õpilasi tekitasid müra (kolistasid, rääkisid läbisegi).
Jõudsime järeldusele, et vaikuses on kergem õppida. |
3.
klass |
L. Nelson |
29.04 |
Ökokrati
parimate autasustamine |
1.
– 9. klass |
Direktor |
04.05 |
Arutelu
teemal "Kuidas saaks müra leevendada? Miks on vaja müra
leevendada?" |
3.
klass |
L. Nelson |
12.05 |
Loeng.
Heli. Müra, selle olemust, mõju ja müra regulatsioone. Müra teemalised referaadid. |
8.
klass |
C. Kaska |
13.05. |
Maastikumäng. |
ELO
|
L. Möls |
01.06. |
Õppekäik
Aegviidu Looduskeskusesse. Matk. Linnulaulu kuulamine. |
6.
klass |
L. Möls |