Varbola LA MUUMI
Ökokrati projekti „MÜRA POLE MUUSIKA!“ kava
Läbiviimise aeg 27.04. - 30.04.2009
Aeg |
Tegevused/üritused |
Muumitrollide rühm |
Tulemused |
Vastutajad |
27.04.09
Esmaspäev |
„Müra pole muusika“
|
Sissejuhatav vestlus:
hääled meie ümber.
Laulu õppimine „Müra pole
muusika“. Loovtants: „Müra pole muusika“.
Tehiskeskkonna helide
kuulamine: (sõiduvahendid, kodumasinad, arvutid, telefon, saeveski, töökoda).
Varbola küla kõige suurema
müraallika väljaselgitamine. |
Laps
saab uusi teadmisi tehiskeskkonna helidest meie ümber.
Lapsel
areneb kuulmistaju erinevate tehiskeskkonna-häälte kuulamise ja eristamise abil. |
Rühmaõpetajad
Muusikaõpetaja
|
28.04.09
Teisipäev |
„Metsapäev- otsi
loodushääli!“ |
Loodushäälte kuulamine ja
eristamine (puude kohin, linnulaul, tuulevihin, kiviklõbin, liikumishääled).
Pillide valmistamine
looduslikust materjalist (kõristi, kõlapulgad, trumm, vile, sahisti).
Linnuhäälte matkimine. |
Laps
saab uusi teadmisi loodushäältest meie ümber.
Laps
tunneb rõõmu muusika tegemisest isevalmistatud pillidel. |
Rühmaõpetajad
Õpetaja abi |
29.04.09
Kolmapäev |
„Keskkonnamängude päev
Varbola linnuses“ |
Jalgrattamatk Varbola
linnusesse. Lugemine-kirjutamine, arvutamine-võrdlemine kasutades looduslikku
materjali: kivid, käbid, oksad jne.
Keskkonna- alased liikumismängud
kasutades looduslikke abivahendeid. Keskkonna teemaliste plakatite
valmistamine (vabatehnikas looduslikke materjale kasutades). |
Laps
õpib kasutama erinevaid looduslikke materjale, tähtede, numbrite ja sõnade
moodustamiseks.
Lapsel
areneb vastupidavus, loovus, tähelepanu ja kiirus.
Laps
tunneb rõõmu liikumisest, mängimisest |
Rühmaõpetajad
Liikumisõpetaja
Õpetaja abi |
30.04.09
Neljapäev |
Türi TMK üliõpilaste
keskkonnaõpetuse üritus „Vesi“ |
Tutvumine raamatutega „Laps
ja keskkond - veeraamat“, „Lope ja vesi“.
Vesi on elu, joogikõlbulik
vesi, veeringlus looduses, inimene vajab puhast ja magedat vett. Temaatiliste
plakatite tutvustamine.
Jalutuskäik nõidadega jõe
äärde. Vee sügvuse mõõtmine jões (nööri otsas raskus), jõevee värvus,
veevulina kuulamine. Vee maitsmine ja maitsestamine (sool, suhkur,
sidrunihape, mahl). |
Laps
teab, milline on joogikõlbulik vesi ja kuidas vesi looduses ringleb. |
Juhataja
Türi TMK üliõpilased
Rühmaõpetajad
Õpetaja abi |