Ramsi LAK
Projekti ¥VESI – MEIE KALLEIM VARA¡ toimumisaeg: 02. -06. mai 2005
Sihtgrupp: Ramsi Lasteaed-Algkooli lapsed
Eesmärk: Anda teadmisi lastele ja lastevanematele vee säästmise võimalustest meie igapäevases elus.
AEG, KOHT, TEGEVUS, ÜRITUSED, MÄRKUSED
Aeg/ koht |
Tegevus/üritus |
märkused |
04. aprill |
Töökoosolek projekti koordinaatoritega (Pärsti valla koolide ja lasteaedade esindajad) |
|
11. aprill |
Projekti tutvustus Pärsti valla lehes ¥Oma vald¡. |
Artikli autor V. Lükk |
02. mai – 04. mai Lasteaed Kool |
Teema läbib kõikide rühmade õppekasvatus-tegevusi. Toimuvad vestlused veest ja selle säästlikust kasutamisest, veekogudest ning vee-elanikest. Katsed ja mängud veega. Abiks katseteraamatud, erinevad õppematerjalid. Projekti ¥Lope´ materjalide tutvustamine ja kasutamine. Kunstiõpetuses joonistused – plakatid – ühistööd teemal ´VESI – meie kalleim vara¡. Koolieelikute õppekäik Sinialliku järve äärde. Allikad, ojavulin – loodushäälte kuulamine. Õppekäik veepuhastusseadmete juurde: puhas vesi – must vesi. Jagatakse kätte infovoldikud ja antakse kodune töö peredele: täita küsimustik, kuidas säästab iga pere vett kodus. Integreeritud tunnid õpilastele. Õppimine looduses. Kohalike veekogude uurimine (töölehed õpimappi) Ujumistund (basseinivee iseärasused – töölehed õpimappi) Õppekäik veepuhastusseadmete juurde. Veepuhastusseadmete töö tutvustamine: vajalikkus, mis juhtub kui neid pole, kuidas ja kui kaua puhastub vesi looduses (töölehed õpimappi) Katsed veega. (ujub – upub; erinevad maitsed; taimed – vesi; värvitud vesi jne.) Kunst: kuidas aitab vesi joonistada? Kodune ülesanne: kuidas säästan vett kodus? (koostöös lastevanematega) |
Juhataja õpetajad lasteaiaõpetajad |
05. mai |
Muusikatunnid: tutvustatakse laulu ´Kalad elavad vees¡ Viktoriin koolilastele ja lasteaialastele. ´Mida sain teada uut sellel nädalal? Kuidas säästan vett edaspidi? Jne.¡ |
|
06. mai |
Nädala lõpetamine: näitus valminud joonistustest, meisterdustest. Parimad tööd saavad auhinnatud. Näitus jääb avatuks 13. maini k.a. |
|
Ökokrati projekti raames fotografeeritakse tehtavat, maikuu valla lehes ilmub kokkuvõttev artikkel toimunust (õpilaste arvamus).
Projekti koostas Maret Tamme