Pärnu Tammsaare LA
¥Puu(metsa)nädalad 2007: Pärnu Tammsaare Lasteaias rühmade kaupa, kokkuvõtte koostanud Kersti Kari ja Aili Laak
|
Nädala teema: ¥ PUUD MEIE ÜMBER´ 21. – 25 mai 2007 Pärnu Tammsaare lasteaed , 3.a. orava r. lapsed , koostaja õp. Marika Hämarsalu EESMÄRGID: 1.Laps teab ja oskab nimetada kaske, vahtrat, tamme ja pihlakat 2. Laps oskab kuulata juttu ja sellest olulist meelde jätma. 3.Laps oskab esemeid võrrelda kõrguse järgi. 4. Laps oskab tõmmata sirgeid jooni ja sõrmega vajutades saada jäljendit. 5. Laps oskab voolida piklikku kujundit.
läbiviijad õpetajad Marika Hämarsalu ja Tiina Raudsepp |
Teema :¡KENAD KASEKESED …¡ 23.-27.aprill 1. Laps teab, et kask on lehtpuu. 2. Laps teab mis ja millised on puuhalud ja mis jääb järele puu põletamisel. 3. Laps mõistab mõiste hiirekõrvad tähendust.4.Laps tunneb ära õpetaja häälitud sõna. 5. Laps oskab määrata enda asukohta õuealal kasvavate puude suhtes.
|
Nädala teema: Päike äratab puud ja põõsad 6-
|
PÄEV/TEGEVUS |
ESMASPÄEV, 26. märts, 07 PÄEVASÕNA: URVAD |
TEISIPÄEV, 27. märts, 07 PÄEVASÕNA: AASTARING |
KOLMAPÄEV 28. märts, 07 PÄEVASÕNA: KEVADJOOK |
NELJAPÄEV 29.märts, 07 PÄEVASÕNA:PUNGAD |
REEDE, 30. märts, 07 PÄEVASÕNA: JÄÄTMED |
VAATLEMINE/ UURIMINE |
Lepa, kase – ja sarapuu urvad l/a hoovis, Rannapargis. |
Maharaiutud puu känd. Mõisted: koor, puit, aastaringid. |
Mahlapuud: kask, vaher. Vana kask – magus mahl. |
Vahtra ja kase pungad. Nende asetus oksal, suurus ja kuju. |
Saepuru, saepurubrikett, laste kogutud kommipaberid. |
KUULAMINE/ KÕNELEMINE |
Sarapuu-urvad – saia urvad, lepaurvad – leivaurvad, kaseurvad – kaeraurvad (rahvaütlus viljade ennustamise kohta). |
Lug. pala ´Taat ja # õunapuud¡ L.Tolstoi. 1. klassi lugemik 1985 lk. 34. Jutustavad etteloetud jutu sisu. |
Lug. pala: ´Puulossi prints¡. Veerimisraamat lk. 162. |
Räägivad lemmikpuule # oma kõige suuremast murest 2-3 lausega. |
Mõtlevad 2-4 realise luuletuse kevadest (kodune ülesanne). |
LUGEMINE/ KIRJUTAMINE |
|
Valivad sobivad sõnakaardid kalendripiltidele puudest. |
Moodustavad liitsõnu: # puuhobune, puuprints, puuseened, puutoober, puuriit. |
Igal lapsel lipik puu nimetusega. Leiavad vastava puu sõnalipiku abil. |
|
VÕRDLEMINE/ ARVUTAMINE |
|
Loendavad kännu aastaringid. Saavad teada, mitu aastat on need puud kasvanud. |
Leiavad aastaaja ning # aastaringi abil ka kuu nimetuse. Vahendid: pildid loodusest ning omavalmistatud aastaring. Mat. tv. lk 58-59. |
Määravad pargis endast lähtuvalt puude asukohta. Mõõdavad sammudega kaugust ühest puust teiseni. |
|
KUNSTILISED TEGEVUSED |
Joonistavad teemal: # ´Urbadega pähklipuu oksad vaasis¡. Annavad edasi etteantud objekti eripära õigetes prop. ja värvides. V: rasvakriidid ja vildikad. |
Kollektiivne töö: Valmistavad tikutopsidest 2 maja maketti. Joon. ðabl. abil pooleksvolditud paberile puud. Värvivad, lõikavad välja ning kleebivad ühe maja ümber. Võrdlevad aedu, millistes tahaksid elada. |
|
|
Meisterdavad teemal: ´Olen rõõmus, et # päike paistab¡. Lõikavad ja liimivad kilekotist alusele kommipaberist päikese. Liimivad PVA liimiga kaetud alusele saepurupilved. |
MÄNGUD, MUUD TEGEVUSED |
Mäng ´Pähklid jooksevad¡. Kaks võistkonda toimetavad pähklid kiiruse peale vabale toolile. |
|
Hõõruvad paberile vahtra ning kase puukoorte mustrid ning võrdlevad neid. |
Ronivad Rannapargis puust draakonil. |
|
Teema :¡KENAD KASEKESED KOHAVAD…¡ 07.-11.mai 3- 5.-6.a. lapsed: 1. Laps teab, et kasel on kevadel urvad ja pungadest puhkemise ajal nimetatakse noori lehti hiirekõrvadeks. 2. Laps teab, et kevadel saab koguda vahtra ja kasemahla ning seda juua. 3. Laps teab , mis on mets ja et kuusemets on kuusik, kasemets on kaasik männimets on männik jne. 4. laps oskab häälida erinevaid puid tähistavaid sõnu. 5. Laps oskab hulki võrrelda esemete arvu järgi. 6. Laps teab, et pealemaalimisel tuleb oodata kuni alusvärv ära kuivab.
|
Teema :¡METSAS KEVADET OTSIMAS¡ 3- 6- 3- 4. Laps oskab loendamisel kasutada sõnu ´üks¡, ´kaks¡ ja ´palju¡. 5.
|
Välja minemata metsa ei leia. Pärnu Tammsaare Lasteaia lapsed koos õpetajatega on otsinud, leidnud ja uurinud puid ja metsa sel kevadel juba mitu head nädalat. Kõige lähemad leiud on pärit lasteaia oma puude poolest liigirikkalt õuealalt, Pärnu Rannapargist ja Reiu metsast. Leitud on lepatriinusid, männikasve, kasepungi, pesa ehitav vares…. Keskkonnaharidusliku projekti ¥ Mets õpetab¡ raames toimunud metsanädalad kulmineerusid 14. mail MTÜ¥Õkokratt¡ ja KIKI toetusel kooliminevate lastega korraldatud õppekäiguga Marana puukooli Kilingi- Nõmme lähistel( projektijuht Sigrit Kasemets). Oma õla panid üritusele alla metsaspetsialistid Küllike Koger ja Ave Sadam Pärnu Keskkonnateenistusest. Lastele oli kõik huvitav- kuulata seemnete valmimisest, näha korraga miljonit ühe kuu vanust taime kasvuhoones ¥puude lasteaias¡ või seda milliseid abivahendeid kasutatakse ettevalmistatud taimede maasse istutamisel. Päevakavasse kuulusid lõuna Lodja trahteris ja keskkonnamängud trahteri õuel. Neljapäevasel, 17. mail peetud perepäeval avatakse lasteaia õuealal asuv If-i kindlustuselt vastava projekti raames taotletud rahaga 10000 krooni renoveeritud basseiniala. Projekti viis ehituslikult ellu Kurg Deelia isa. Lasteaiapere on tänulik, sest see on sammuke edasi lasteaia visiooni TURVALINE LAPSEPÕLV PÄRNU KAUNEIMAS KASVUKESKKONNAS poole. Olgu õeldud, et 24. aprillil läbisid õpetajad õuesõppe koolituse kui kohapeal käis õpetamas Sagadi looduskool. Nii mõnigi õpitud keskkonnamängudest sai perepäeval läbi mängitud. Perepäeval võis näha, kuidas kõike mõeldavat kasutada meisterdamises ja kleepimises. Suurimad püsiva väärtusega meisterdamistööd mänguväljakule on tänavu isade meisterdatud pajuvitstest punutud onnike ja lepatriinudega kaunistatud istepink. Perepäeva kavva mahtus oma õue puude ja Tammsaare puiesteel asuvate puude teretamine ja istikutega kauplemine. Kõige tehtava eesmärk on olnud märgata loodust ja teada kasvõi puude- põõsaste otsas varjuleidvatest linnupesadest olulist, nagu sellest on aru saanud leevikese rühma
|
Pressiteade | |
©2002-2004 Pärnu Postimees |