Kohtla-Järve lasteaed Kirju-Mirju
Kohtla-Järve Lasteaed Kirju-Mirju
Nädala teema: ¥Tere, mets!´
3.-4.aastased lapsed
Eesmärgid: anda teadmisi metsas kasvavatest puudest, lilledest, elavatest
loomadest;
teada, et oksi ja lilli ei murta niisama, metsas ei karjuta – see
häirib seal elavaid loomi ja linde; prahti ei loobita maha.
KUULAMINE _ KÕNELEMINE
1. Õppekäik lähedal asuvasse metsa (mis kasvab metsas – puud, põõsad,
lilled. Nende sarnasus, erinevus)
2. Vaatlus-vestlus: ¥Mida nägin metsas?´ (piltide järgi)
VAATLEMINE – UURIMINE
1. Puukoor – erinevatel puudel (kask – valge, krobeline; tamm – tume, krobe-
line; lepp –tume, sile)
2. Lilled metsas – sinilill, ülane (sarnasus, värvus jne.)
3. Raamatu ¥Meie läheme´ vaatamine´
VÕRDLEMINE – ARVUTAMINE
1. Võrrelda puude ja põõsaste kõrgust, mõisted üleval, all, ees, taga;
2. Hulkade moodustamine.
LUGEMINE- KIRJUTAMINE
1. Sõnavara laiendamine uute sõnadega, koostada 3-4 sõnalisi lauseid;
2. Küsimustele vastamine kasutades õigeid sõnade lõppe ( kuhu, kelle-
ga, millega)
KUNSTILINE TEGEVUS
Joonistamine ¥ Mida nägin metsas?´
Voolimine ¥ Sinililled´
Meisterdamine ¥Sinilill´ (karvatraat)
MUUSIKA
Laulumängud: ¥Läheme nüüd metsa´, ¥Põdramaja´
LIIKUMINE
Matkida metsas nähtut ( puid, põõsaid, lilli, looma jne.)
Metsanädal lõpeb MÄNGUPEOGA saalis .
Mets õpetab!
6- 7 aaastased lapsed:
Eesmärgid:
1. Anda teadmisi loodusest.
2. Õpetada loodust jälgima ja looduses käituma.
3. Arendada mõtlemist, tähelepanu.
4. Panna tähele looduse ilu.
TEGEVUSED:
KUULAMINE/ KÕNELEMINE
· Õpetaja tutvustav vestlus loodusest ja sellest kuidas looduses käituda ja kuidas seda hoida.
· Laste jutustamine: Kas keegi on metsas käinud? Kellega ta metsas käis? Mida ta metsas tegi? Keda või mida võib metsast leida? Keda või mida ta sooviks seal kohata või näha?
· Peale metsas käimist vestlus, mis seal kõige rohkem meelde jäi ja mis meeldis.
· Mõistatusi loodusest, loomadest.
VAATLEMINE/ UURIMINE
· Tutvuda metsas 3-4 puu liigiga, korjata kaasa lehti ja vilju. Rühmas uuritakse, süstematiseeritakse, vesteldakse. Mõisted lehtpuu, okaspuu. Puu osad, taimede, lillede osad.
· Luubiga väikeste asjade uurimine: putukate, lehtede, lillede, sambla, seente, puukoore jne.
· Looduse häälte kuulamine; looduse lõhnad.
· Kompimine: n: kivide, puukoore, lehtede. Omadussõnade kinnistamine (kare, sile, krobeline, külm).
· Tuua rühma puuoksad. Vaadelda pungade puhkemist.
VÕRDLEMINE/ ARVUTAMINE
· Erinevate vormide eristamine: värvi, suuruse järgi; järjestamine, rühmitamine, loendamine - käbide, kivide, okste jne.
· Puu ümbermõõdu mõõtmine. (N: lapsed võtavad käest kinni. Mitu last mahub ümber puu, ka mõõdulindiga).
LUGEMINE/ KIRJUTAMINE:
· Puupulkadest, kividest tähtede moodustamine.
· Puupulgaga mullale tähtede kirjutamine.
· Sõnamäng (sõnadega loodusest).
KUNST
Meisterdamine: metsast kaasa toodud looduslikust materjalist.
Joonistamine/ maalimine: ´Mets¡
Voolimine: Laste valik: voolida seda, mis metsas kõige rohkem meeldis.