Nädalakavad
Aruküla Põhikool
Aruküla Põhikooli. Ökokratt 2009
„Müra pole muusika!“  
Aeg: 20. 02. – 01. 06. 2009
Osavõtjad: I – IX klassi õpilased ja  õpetajad
Projektijuht: Leena Möls
Eesmärk: Pöörata tähelepanu keskkonnamüra probleemi olemasolule meie ümber. Panna noori kuulama looduse hääli, õppida tundma loodust. Selgitada müra tähendust, selle kahjulikku mõju tervisele ja loodusele ning selle ennetamise võimalusi.
| 
			 
			Aeg  | 
			
			 
			Tegevus/Üritus  | 
			
			 
			Sihtgrupp  | 
			
			 
			Läbiviijad  | 
		
| 
			 
			20.02  | 
			
			 
			Ökokrati
			teema "Müra pole muusika" lahti mõtestamine ja arutlus.  | 
			
			 
			7. klass  | 
			
			 
			S. Okapuu  | 
		
| 
			 
			06.03  | 
			
			 
			Esimeste
			kevadekuulutajate (õitsevad taimed, rändlinnud) tundma õppimine  | 
			
			 
			7.
			klass  | 
			
			 
			S.
			Okapuu  | 
		
| 
			 
			27.03   | 
			
			 
			Kevadeteemaliste
			luuletuste/haikude luuletamine  | 
			
			 
			7.
			klass  | 
			
			 
			S.
			Okapuu  | 
		
| 
			 
			31.03   | 
			
			 
			Vestlus+arutelu teemal „Müra pole muusika!“  | 
			
			 
			Õpilasesindus  | 
			
			 
			Huvijuht  | 
		
| 
			 
			06.04   | 
			
			 
			Linnulauluhommik.  | 
			
			 
			1.
			– 4.  klass  | 
			
			 
			Huvijuht 
			Klassijuhatajad  | 
		
| 
			 
			06.
			- 17.04  | 
			
			 
			Joonistamine ja maalimine teemal: „Müra pole
			muusika!“  | 
			
			 
			5.
			– 9. klass  | 
			
			 
			K.
			Kuusk  | 
		
| 
			 
			20.
			– 24.04  | 
			
			 
			Näitus valminud töödest  | 
			
			 
			1.
			– 9. klass  | 
			
			 
			K. Kuusk  | 
		
| 
			 
			07.04.   | 
			
			 
			Viktoriin
			rändlindude ja kevadiste taimede teemal.   | 
			
			 
			7.
			klass  | 
			
			 
			S.
			Okapuu  | 
		
| 
			 
			07.04   | 
			
			 
			Diskussioon
			teemal: „ Müra pole muusika“ Poster.  | 
			
			 
			7.
			klass   | 
			
			 
			C.
			Kaska  | 
		
| 
			 
			07.04  | 
			
			 
			Mürapillide meisterdamine,
			tutvustus, 
			müraorkestri moodustamine
			ja pala
			mängimine.                                                                              
			  | 
			
			 
			 4.a ja
			4.b klass  | 
			
			 
			K.
			Arusalu  | 
		
| 
			 
			07.04  | 
			
			 
			 Tutvumine
			H.Männi sõnamänguliste luuletustega, nende päheõppimise proov vaikuses ja
			mürapillide
			taustal.                      
			                                         
			   | 
			
			 
			4.b klass  | 
			
			 
			K.
			Arusalu  | 
		
| 
			 
			08.04  | 
			
			 
			 Vestlus teemal:  Müra kahjulikkus, kuidas mürast hoiduda.
			Piltide joonistamine müratekitajatest.   | 
			
			 
			2. klass  | 
			
			 
			K.
			Jõks  | 
		
| 
			 
			08.04  | 
			
			 
			Klassidevaheline
			viktoriin.   | 
			
			 
			5.
			– 9.  klass  | 
			
			 
			Direktor 
			Huvijuht  | 
		
| 
			 09.04  | 
			
			 
			Ökokrati teema
			"Müra pole muusika" arutelu ja ideede pakkumine.  | 
			
			 
			6. klass  | 
			
			 
			L.
			Möls  | 
		
| 
			 
			13.04   | 
			
			 
			Maalimine
			teemal: Müra meie ümber.  | 
			
			 
			4.b
			klass  | 
			
			 
			K. Arusalu  | 
		
| 
			 
			14.04  | 
			
			 
			Erinevate helide
			äraarvamine (rühmadevaheline võistlus) Müra saatel luuletuse päheõppimine.  | 
			
			 
			4.a klass  | 
			
			 
			K.
			Saupõld  | 
		
| 
			 
			14.04  | 
			
			 
			Osavõtt RMK
			internetipõhisest Metsaviktoriinist  | 
			
			 
			7.
			klass  | 
			
			 
			S.
			Okapuu  | 
		
| 
			 
			17.04   | 
			
			 
			Luuletuse
			õppimine vaikuses ja müras.   | 
			
			 
			1.
			b klass  | 
			
			 
			A. Valvik  | 
		
| 
			 
			20.04  | 
			
			 
			Joonistus teemal
			"Müra pole muusika"  pliiats/õlipastell.  | 
			
			 
			4.a klass  | 
			
			 
			K.
			Saupõld  | 
		
| 
			 
			20.04   | 
			
			 
			„Müra
			pole muusika!“ joonistamine.  | 
			
			 
			1.
			b klass  | 
			
			 
			A. Valvik  | 
		
| 
			 
			22.04   | 
			
			 
			6. klassi
			seiklusmängude päev.   | 
			
			 
			6. klass  | 
			
			 
			L.
			Möls  | 
		
| 
			 
			28.04   | 
			
			 
			 Lühimatk
			"Sinilillemäele" kevadisi taimi leidma ja linde kuulama.   | 
			
			 
			7.
			klass  | 
			
			 
			S.
			Okapuu  | 
		
| 
			 
			28.04   | 
			
			 
			 Katsetamine. "Müra mõju
			keskendumisvõimele". Õppisime algul luuletust pähe vaikuses ning pärast
			tugevas müras. Osa õpilasi tekitasid müra (kolistasid, rääkisid läbisegi).
			Jõudsime järeldusele, et vaikuses on kergem õppida.  | 
			
			 
			3.
			klass  | 
			
			 
			L. Nelson  | 
		
| 
			 
			29.04   | 
			
			 
			Ökokrati
			parimate autasustamine  | 
			
			 
			1.
			– 9. klass  | 
			
			 
			Direktor  | 
		
| 
			 
			04.05   | 
			
			 
			Arutelu
			teemal "Kuidas saaks müra leevendada? Miks on vaja müra
			leevendada?"  | 
			
			 
			3.
			klass  | 
			
			 
			L. Nelson  | 
		
| 
			 
			12.05  | 
			
			 
			Loeng.
			Heli. Müra, selle olemust, mõju ja müra regulatsioone.  Müra teemalised referaadid.  | 
			
			 
			8.
			klass  | 
			
			 
			C. Kaska  | 
		
| 
			 
			13.05.   | 
			
			 
			Maastikumäng.  | 
			
			 
			ELO
			  | 
			
			 
			L. Möls  | 
		
| 
			 
			01.06.  | 
			
			 
			Õppekäik
			Aegviidu Looduskeskusesse. Matk. Linnulaulu kuulamine.  | 
			
			 
			6.
			klass  | 
			
			 
			L. Möls  | 
		
Pärnu Tammsaare Lasteaed
Vaikusenädal 13-17.aprillil 2009.a Teema „Müra pole muusika”
ülevaate lasteaias läbiviidus rühmade teemanädalatest
koostanud muusikaõpetaja Piret Mathiesen:
Esmaspäev, 13.aprill    HÄÄLED MEIE ÜMBER
* Orava ja Pääsukese rühma jalutuskäik Raeküla metsas ja mere ääres, loodushäälte kuulamine. (6.-7.a.lapsed)
* Arutelu pääsukeste muusikatunnis: müra mõiste, müra tugevuse, kasulikkuse või kahjulikkuse üle, müra looduses, olmemüra. Mäng „Auto” hääletugevuse muutmisega – seisev auto ei ole müraallikas, kiirus ja müra tugevus on teineteisest sõltuvad. (7.a.)
* Müra ja vaikus Pöialpoiste muusikatunnis -trummimäng ja vesivile. (2-3.a.9
Teisipäev, 14.aprill     IGAL LINNUL OMA LAUL
                                             SUUR  JA VÄIKE MÜRA
* Pöialpoisid kuulasid õues väikese linnu siristamist. (2-3.a)
* Pääsukeste õppekäik Raeküla metsa, linnulaulu kuulamine metsas ja hiljem CD-lt. (7.a.)
* Leevikeste ja Sipelgate muusikatunnis mäng „Elevant ja linnud” – liikumine müra tekitamata hästi vaikselt või hästi valjult. (3-4.a.)
* Öökullide muusikatunnis muusikaline mäng „Öökull ja laululinnud” –vaikne muusika ja vaikus. (4-5.a.)
* Oravate muusikatunnis erinevate müra tasemete väljendamine nii häälega kui liikumisega. Muusikaline mäng „Metsaloomad kevadel”. /6.a./
Kolmapäev, 15. aprill     LINNAMÜRA
                                                MUUSIKA KUI KORRASTATUD MÜRA
* Pöialpoisid kuulasid linnulaulu CD-lt (F.Jüssi Linnuaabits) , hiljem õnnestus aknast kuulata tihaste „kontserti”. (2-3.a.)
* Pääsukesed tutvusid linnas müraallikatega – kõige suuremad müraallikad olid traktor ja teerull, mis töötasid Port Arturi parkla rajamisel, siis mindi Pärnu Laste Muusikakooli laste kontsert-esitlusele. Seal tutvuti erineva tämbriga pillidega. (7.a.)
Neljapäev, 16. aprill     VAIKUS JA LINNULAUL
                                                 
ÕPIME VAIKUST KUULAMA
Rannapargis käidi linnulaulu ja loodushääli kuulamas (Sipelgad,Pääsukesed, Tihased, Oravad ja Siilikesed). Raeküla metsas käis Öökulli rühm. Mesilased, Pöialpoisid ja Värvukesed /2-3.a./ kuulasid linnulaulu lasteaia õue peal. Vaikuse kuulamist õpiti toas ja looduses Pöialpoisi, Sipelga, Lepatriinu, Leevikese ja Siilikese rühmades.
Muusikatundides katsetati ja saadi aru, et müra oskab tekitada igaüks, muusika tegemine nõuab teistega arvestamist ja vaikuse hoidmine on kõige raskem.
Reede, 17.aprill      MUUSIKA JA VAIKUS
* Kinnistati nädala jooksul õpitut jalutuskäikudel Niidu metsa, Rannaparki ja mere äärde (Sipelga, Ööökulli, Leevikese ja Pääsukese rühmad).
* Pääsukeste muusikatunnis klassikalise muusika kuulamine (P.Tsaikovski „Lõoke”).