Lusti AK/LA
Ökokratt 2007.a. ¥Mets õpetab´ Lusti lasteaias Sihtgrupp: Lapsed vanuses 2-7a.(100 last),töötajad Vahendid: Binoklid, topsluubid, putukate vaatlemise komplekt, luubid, putukate püüdmise võrgud, pildid loomadest ja lindudest CD Eesti laululinde Eesmärk: 1.Laps teab, et mets on koduks puudele, lindudele, loomadele, putukatele, taimedele. 2.Laps märkab looduse ilu ja mitmekesisust. 3.Laps suhtub hoolivalt loodusesse.
Esmaspäev, 7. mai 1.Ökokrati logo tutvustamine. 2.Näidend ¥Punane kukk ei kire tulles´ (mängib ¥Õnneseene ¥rühm) 3.Koos Kratiga prügi korjamine ja sorteerimine. 4.Õppekäik Jäätmekogumispunkti. Teisipäev, 8. mai 1.Lõkkeplatsil ühislaul ¥Metsa laul´ 2.Tutvumine: Metsasliikuja meelespeaga 3.Puude uurimise matk(puuliigid, erinevad kõrgused, jämeduse mõõtmine, puukoore vaatlemine, känd-vanuse määramine, mahakukkunud puu ) 4.Meisterdamiseks materjali korjamine. 5.Keskkonnamängud puudest 6.Töölehe täitmine (kogu rühm täidab ühe lehe- see on mõeldud nähtu kinnistamiseks) Kolmapäev, 9. mai 1.Plaadilt kuulame lindude laule, keda võib kuulda meie lasteaia ümbruses kuldnokk ,tihane, lõoke, pääsuke, rähn jt.) ja piltide vaatlus 2.Lindude ja loomade uurimise matk 3. Kuulame, kas kuuleme tuttavat laulu, vaatleme lindude pesakaste ja seal askeldamist. 4.Meenutame loomi, keda oleme meie metsas kohanud (siil, orav, metskits, jänes, nastik ,rästik) Piltidelt vaatame nende välimust, otsime tegutsemisjälgi, pesakohad 5.Töölehe täitmine. 6.Keskkonnamängud lindudest ja loomadest.
Meljapäev,10. mai 1.Metsataimede ja putukate uurimise matk 2.Metsataimed meie metsas (jänesekapsas, pohl, mustikas maasikas, sinilill, ülane, naat, leseleht jt.) 3.Putukad meie metsas-otsime neid kasvavatelt puudelt ja mahakukkunud puudelt 4.Teeme herbaariumi lasteaia metsa taimedest 5.Ristsõna lahendamine. 6.Keskkonnamängud putukatest. Reede,11. mai 1.Filmi vaatamine ¥Metsamoori Perepark´ (kuni 15 min.) 2.Õppereis Metsamoori Pereparki (4-6a.) Metsamoori juhendamisel läheme loodusuurimise rajale-tutvume ravimtaimedega, puudega, kividega, haldjate köögiga. 3.Valmivad joonistused ja meisterdused teemal ¥Mets on kellegi kodu´ 4.Tunnustatakse kõikki osavõtjaid(õhupallid, kleepsud, diplomid) Tulemus Saime tunda rõõmu, avastada ja nautida looduse mitmekülgsust. Minu mets ehk kuidas jääda rikkaks. Õpime kõik koos muutma metsa puhtamaks ja kasutama asju säästlikumalt. |