Märjamaa LA

Keskkonnanädal  KES ELAB VEES?   Midrimaa lasteaias

 

Sihtgrupp lasteaialapsed vanuses 3-7.aastat.

  •  Lastel kujuneb vett säästev mõtteviis
  • Lastel kasvab hooliv  suhtumine loodusesse
  • Lapsed  saavad teadmised vee-elustikust ja jagavad teadmisi teistega

               

Hiirekesete rühm (4-7.a. lapsed) uurib tiiki

 

ESMASPÄEV, 24.aprill

Algab keskkonnanädal

Lope kutsub tiiki uurima:

  • Tutvume tiigi tekkimise looga
  • Uurime ümbruses kasvavaid puid
  • Vaatleme aasta puud – paju
  • Uurime tiigi vett, värvust ja puhtust. Võtame veeproovi
  • Tiigi ümbruse vaatlus

Joonistame tiiki (rasvakriidid)

 

TEISIPÄEV, 25.aprill

Lope ja puhas vesi  (Raamat ja video ¥Lope ja vesi´).

  • Arutleme Lope tunnete üle reostuse puhul. Õlireostuse ohud.
  • Uurime raamatutest ja teatmeteostest tiigielanikke ja nende kohastumist eluks vees
  • Võtame tiigi kalda äärest tiigimuda ja vett
  • Filtreerime mudast vett. Mis jääb filtrile? Uurime muda.
  • Katse õli valamine vette

Voldime paberist kalu

Lauamäng ¥Kalapüük´ ja lugemismäng ¥Sõnakalad´

Liikumismäng ¥Kalamees´

 

KOLMAPÄEV, 26.aprill

Õppekäik tiigist väljuva oja juurde

  • Kuulame oja vulinat. Mis erinevus on tiigil ja ojal?
  • Uurime oja vett, värvust ja puhtust. Võtame ojast veeproovid
  • Vaatame tiigi ja oja kujutamist kaardil
  • Uurime oja ümbruses kasvavaid taimi ja aasta puud – paju.

Mõistatused veest ja vee-elanikest. Ergutada lapsi koostama mõistatusi veemaailma kohta

Keskkonnateemaline lavastusmäng  ¥Peipsi nõid Laana´

Pusle veeelanikest

 

NELJAPÄEV, 27.aprill

Rahvajutu ¥Kuidas teha vihma´ ümberjutustus

  • Tutvume vee ringkäiguga looduses
  • Inimesed, taimed ja loomad vajavad vett. Kuidas vett hoida ja säästa?
  • Vaatleme ja nimetame elus ja eluta asju
  • Tutvume kahepaiksetega . Konna arenemine vees ja kohastumine eluks maal ja vees

Voldime paberist konni

Osavusmäng ¥Hüppavad konnad´

Keskkonnamäng ¥Veepiisa teekond´

REEDE, 28.aprill

Õppekäik tiigi äärde

  • Tiigiümbruse vaatlus. Otsime nädala jooksul toimunud muutusi
  • Proovime kalapüügiõnne
  • Teeme kokkuvõtte läbiviidud vaatlustest, koostame vaatlusmapi
  • Teeme kokkuvõtte läbiviidud vaatlustest, koostame vaatlusmapi
  • Koostame loovjutukese ¥Mida ütleks Vetevana´

Näputrükk ¥Kes elab vees?´ (kalad, teod, merihobukesed)

Maalimine ¥Meie püüdsime kala´

 

Keskkonnaprojekti lõpetamine

KOLMAPÄEV, 10.mai:

Hiirekeste ja Tammetõru rühma maastikumäng ¥Tiigilt oja äärde´

Pärastlõunal konverents ¥Kes elavad tiigis ja ojas?´

Ühised laulud ja veevõimlemine. Lope jagab tunnistusi ja kleebised

Näitus

 

Tammetõrude rühm (3-7.a. lapsed) uurib oja

 

Ettevalmistavad vaatlused 7., 21.,28.aprill ¥Oja ja oja ümbruse muutumine kevadel´

Projekti õppekäike, tegevusi ja lõppkonverentsi filmime. Lapsed pildistavad oja ja ojaäärset elukeskkonda.

 

TEISIPÄEV, 2.mai

Algas looduskaitsekuu.

Video ¥Lope ja vesi´ vaatamine.

Kuulame J. Tätte ¥Oja laulu´

Lope kutsub lapsi oja uurima:

  • Voolusuuna määramine. Kuhu poole peame oja algust otsima minema?
  • Matk oja algust otsima

 

KOLMAPÄEV, 3.mai

Lope ja puhas vesi.

Lope kutsub oja vett ja põhja uurima:

  • Määrame oja sügavuse
  • Määrame vee värvust ja puhtust
  • Võtame kaasa vee- ja põhjamuda proovid

Meisterdame vesirattad

 

NELJAPÄEV, 4.mai

Tuuleristipäev

Kirjanduspala  A. Milne ¥Karupoeg Puhh ujutab laevukesi´

Lope kutsub oja äärde tuuleristipäevale:

  • Kuulame oja vulinat
  • Kuulame tuule kohinat pajudes
  • Vaatame vesiratta pöörlemist
  • Vee kiiruse mõõtmine
  • Laevukeste ujutamine

 

REEDE, 5. mai

Teaduskeskuses katsed kaasatoodud ojaveega:

  • Filtreerime vett ja muda
  • Uurime luubi ja mikroskoobiga
  • Paneme ojavee purkidesse pikaajaliseks jälgimiseks, võrdluseks kraanivesi ja pudelivesi ¥Evian´
  • Fikseerimine vaatlustulemuste vaatluslehtedel
  • Rajame akvaariumisse kaasatoodud ojaveest ja mudast väikese veekogu

Maalime tigu

 

ESMASPÄEV, 8.mai

Lope kutsub oja äärseid taimi uurima:

  • Kogume herbaariumi jaoks materjali
  • Taimede määramine
  • Võtame ojast mõned taimed akvaariumisse istutamiseks

Maalime ojaäärset loodust, kevadlilli ja paju

 

TEISIPÄEV, 9.mai

CD – konnalaulud

Internetilehekülgede www.zbi.ee/satikad ja http://bio.edu.ee/loomad uurimine.

Laulud ¥Konn ja kurg´, ¥Kaks kalameest´, ¥Kull-kull-kulla kalad´

Lope kutsub vee-elanikke uurima:

  • Kalapüük
  • Vaatame, kas märkame tigusid, konna, konna kulleseid
  • Otsime putukaid

Maalime kiili ja konna

 

KOLMAPÄEV, 10.mai

Keskkonnaprojekti lõpetamine:

Kahe rühma maastikumäng ¥Tiigilt oja äärde´.

Pärastlõunal konverents ¥Kes elavad tiigis ja ojas´.

Ühised laulud ja veevõimlemine. Lope jagab tunnistusi ja kleebised

Näitus