Nädalakavad

Tori Põhikool

Vaikusenädal Tori Põhikoolis 20-25 aprill 2009.a.

Meie koolis sai vaikusenädalal teoks Maailma loomine.

Iga päev toodi lavale ühe klassi ( 4-9. kl.) esituses 10-minutiline lavastatud etendus, mis käsitles üht looduse ürgelementi ja vaikust. Kasutasime teaduslikke fakte, vanarahvatarkusi, kõnekäände, luuletusi ja laule vastavalt päevateemale .Lavastust tervikuna raamis Piibli maailma loomise tekst (religioosse alatoonita ), mille ajal lisati lavafoonile vastav element

(näit. Saagu valgus! – päike kuu ja tähed jne.) Kuni inimese tulekuni toimus kõik täielikus vaikuses ( v.a. linnu ja loomahääled) ja selleks ajaks oli lavafoonil“ kogu maailm oma täiuslikkuses ja ilus“. Inimene tõi endaga kaasa müra (kodumasinad) (Piiblis-pattulangemine) ja rikkus kõik ilusa.

            Esmaspäev -Tulepäev - käsitlesime tule, valguse, päikese-teemat.

            Teisipäev- Õhupäev

            Kolmapäev- Veepäev

            Neljapäev- Maapäev: muld, selle viljakus, taimed.

            Reede- Elava olendi päev:

1.      vahetund - lavastus Loomad

2.      kaks koolitundi Lemmikloomapäeva- kooli külastasid inimesed ja loomad Pärnu Loodusmajast, lisaks võisid õpilased kaasa tuua oma lemmiku, kui tal oli kindel puur.

3.      Lavastus- Inimene ja müra

4.      Nädala lõpetamine, kokkuvõte, autasustamine, lõpulaul „Müra pole muusika“

 

Vaikusenädalal toimus lisaks:

            Loomapiltide joonistamise näitus-konkurss

            Eksponeeriti maskotikonkursil osalenud töid.

            Tegime statistilise kokkuvõtte õpilaste kodudes peetavatest loomadest.

              

 

Pärnu LA Päikesejänku

MÜRA POLE MUUSIKA

  

                           Pärnu Lasteaed Päikesejänku 27-30 aprill 2009

 

Esmaspäev

 

Kuulamine/kõnelemine

 

 

Vaatlemine/ uurimine

 

Hommikuring: Sissejuhatus teemasse

                           Mis on müra?

Raamat „ Kuidas meie meeled töötavad?“

 

* Poster- Igapäevaste helide nivood

*Mäng-Telefon

 

* Kodune ülesanne: Uurida ja selgitada välja oma kodukoha suurem müraallikas

Teisipäev

 

 

Kuulamine/kõnelemine

 

 

 

 

Kunstitegevus

 

 

 

Õues

Hommikuring: Minu kodukoha- ja lasteaiaümbruse suurem müraallikas

 

*Kõnemäng-„Papagoi“( kõne matkimine erineva intonatsiooniga ja hääle tugevusega)

 Vahendid: pildid, sõnakaardid jne.

 

*Maalimine muusika järgi – Vaikus ja müra  (CD-lt  „Vivaldi aastaajad „ ja rockmuusika )

 

* Jalutuskäik Vana-Sauga bussipeatusesse- liiklusmüra kuulamine ja gaasikatlamaja juurde

Kolmapäev

 

 

Kuulamine/kõnelemine

 

 

 

 

Õues

 

*Hommikuring: Ülemaailme müra teadvustamise päev.  Vaikuse kuulamine

 

*Mäng- Arva ära (heli tekitaja ja tema asukoht)

*Erinevate loodushäält kuulamine- ja äraarvamine  CD-lt

 

*Jalutuskäik Sauga jõe äärde- Looduse häälte kuulamine

Neljapäev

 

 

Kuulamine/kõnelemine

 

 

 

Kunstitegevus

 

*Hommikuring: Ühislaul „Müra pole muusika“

 

*Arutelu-Mis tekitavad meie rühmas müra? - Mürameetri koostamine

*Lauamäng- Kilin kolin helinad

 

*Joonistamine / kleepetöö

  Meie rühma mürameeter